maandag 19 januari 2009

Gestoomde Forel met hutspotkoekjes

Ik had nog hutspot over .En voor de tweede keer het te eten .Had ik geen zin in .
Ik heb er koekjes van gemaakt .

Gestoomde Forel met hutspotkoekjes

Ingrediënten

  • Hutspot ,(Voor het recept )
  • gebruik hier de helft van
  • paneermeel of broodkruim
  • 2 forellen
  • 1 thl citroensap
  • 1 thl dille
  • 1 thel kruizenmunt
  • 1 ei los geklopt

Bereiden
Maak de hutspot of rest wat je over heb .Maak er koekjes van .Smeer de koekjes in met het ei.
Paneer ze met paneermeel en doe dit nog een keer .Draai ze voorzichtig om en herhaal nog een keer .Verhit 2 el olie in en grote koekenpan .Doe dan de koekjes erin en draai het gas lager naar een matig vuur .Bak ze aan twee kanten mooi goudbruin .

Forel
Sprenkel het citroensap over de forel .doe aan de binnenkant de kruizemunt..Strooi de dille over de forel heen .Keer de forel om en herhaal dit met het citroensap en dille.
Leg de forellen in een stoommandje of stoommachine .Stoom ze 20 minuten

1 opmerking:

Annette zei

Nou zeg, dat is sterk. Ik had een rest hutspot uit de diepvries gehaald. Die moest op. Maar het is hier in Frankrijk 38 graden. Dus ik dacht: hutspotkoekjes. Wat schertst mijn verbazing toen ik er een recept van vond op internet? Op jouw site. Gelijk ook de enige hoor. Maar prima. Ga het zo proberen. Ben alleen bang dat ze uit elkaar vallen... In ieder geval bedankt voor het recept!
groetjes,
Annette