woensdag 6 juni 2007

Groenterijst .

Ik heb nog van de tajine over en ik heb druk dus ik hoef vanavond alleen maar rijst te koken .Ook geen tijd gehad om het hele internet af te speuren of dit niet toevallig op het internet staat of in een of ander boek. Ik kan tijd wel beter gebruiken(knipoog) Omdat ik de couscous van gisteren gestoomd had . Heb ik nog een soort van bouillon over en heb er nog wat ingrediënten toegevoegd en kook daar me rijst in .

Groenterijst .

Ingrediënten
  • 250 gr rijst.
  • 450 ml water
  • 2 laurierblaadjes
  • 2 tl pigment
  • 1 tl 5 kruiden (chinees )
  • 1 blokje groentebouillon

Bereiden
Doe het water in de pan .Daar het vuur op minimum terug en laat de bouillon trekken .Niet laten koken !!! draai na 20 minuten het vuur hoger zodat aan de kook komt. Doe de rijst erbij. Zodra e het weer kookt het vuur temperen De rijst koken zoals in aanwijzingen .

Deze rijst kun je ook gebruiken bij curry’s

Geen opmerkingen: