maandag 4 juni 2007

Bamhi belazer

Na een heerlijk weekend is altijd moeilijk weer in het ritme te komen . Wat een wereldvreemde vrienden heb ik toch onder de dichters die ik ken .Het zal er wel bij horen .Ik had vandaag een super drukke dag en was pas laat thuis .Me huisgenoot zit in Duitsland om het gedrag van de politie daar te observeren .Vooral met de G8 daar . Dus ik heb rijk een week alleen .Anders ook want we gaan alle twee onze eigen gang.

Vandaag een lekker bamhi gemaakt .
Heel simpel maar wel lekker gekruid

Bamhi belazer Ingrediënten
  • 100 gr mie nestjes
  • 1 ui
  • 3 lente uitjes
  • 1 paprika
  • 1 prei
  • 2 teentje knoflook
  • 1 zakje bamhi kruiden

Bereiden (let op dit is voor 1 persoon)
Kook de mie volgens de aanwijzingen .
Pel de ui en snipper hem. Maak de lente-uitje schoon en snij ze in ringetjes van 1 cm .Maak de prei schoon en snij hem schuin in ringen van 1 cm .Snij de paprika in reepjes .
Verhit de olie en bak ui en lente-uitjes glazig. Doe de knoflook in knijper en fruit die mee.Doe de prei erbij en wok die 1 minuut. Doe de paprika erbij en wok die ook 1 minuut. Strooi de bamhi kruiden er over heen en wok die mee. Doe de mie er bij en mix het goed door .Laat het even doorwarmen .Serveer het in een kom .

Geen opmerkingen: