maandag 21 mei 2007

Javaanse schijf met sperziebonensalade

Na het heerlijke eten van gisteren is weer tijd voor de doordeweekse prak .Om de teller van foodrank maak ik me ook niet meer druk. Waar ik druk om maak dat bepaalde recepten gekopieerd worden en dan veranderd worden dat carnivoren het ook lekker vinden .Ik zeg niet dat ik niet doe. Maar dan zet in het inleiding er bij dat het een aangepast recept is omdat ik het anders niet te knagen vind Ik zelf ben daar ooit eens wel opaangevallen .Maar ik probeer me netjes te gedragen en MIJN eigen recepten te maken .Maar ik zie op me teller wel eens blog’s voorbij schuiven en dan kijk ik er op en dan denk ik “Hoe bestaat het” aan de andere kant denk ik fijn dat het voor andere mensen ook eetbaar maken maar vermeld dan even waar je vandaan heb .Van wikipedia hoeft dat niet dat is openbare website .Maar me knoflookbonen heb ik in drie verschillende variaties al voorbij zien komen .Ook dit is aangepast recept van een van die kaartjes bij Appie
Javaanse schijf met sperziebonensalade

ingredienten
  • 300 g sperziebonen
  • 50 g boter of margarine
  • 250 gr rijst
  • 2 schaaltjes groenteburger (a 2 stuks, Biologisch)
  • 1/2 cup vinaigrette (sladressing, a 100 ml)
  • 2 eetlepels zonnebloempitten (zakje a 100 g)
Bereiden
Sperziebonen schoonmaken en in ca. 8 minuten beetgaar koken. Kort afspoelen met koud water. Intussen rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. In koekenpan boter verhitten en Javaanse in ca. 5 minuten gaar bakken. Sperziebonen mengen met vinaigrette(olijfolie en azijn) en zonnebloempitten. Salade lauwwarm serveren met rijst en Javaanse schijf

Geen opmerkingen: