donderdag 5 juni 2008

Vegatarische Thaise Nasi

Gisteren heb ik gezondigd.Ik heb uit een pakje gekookt. Ik had ook weer zo druk.Ik moest na me werk naar een fototentoonstelling van een vriendin van me.En eigenlijk moet me back-up kast ook eens leeg.

Thaise nasi

  • 400 gr rijst liefst pandan rijst
  • 400 gr tempé
  • 1 struik paksoi
  • 1 rode paprika
  • 100 gr taugé
  • 3 el olie
Bereiden
Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzingen
Meng de marinademix met 3 el olie tot er een mooi saus ontstaat. Voeg de in reepjes gesneden tempé toe en roer het goed om.
Snij de paksoi in repen van 3 cm en houd stelen en blad gescheiden
Snij de paprika in blokjes. Verhit de olie in een wok en bak de tempé reepjes mooi bruin. Wok de paksoistelen en de paprika op hoog vuur gedurende 3 minuten. Voeg de kruidenmix toe en schep het goed om zodat eventueel vocht kan verdampen Voeg de paksoibladeren, rijst en taugé toe.Ben je niet vegetarisch vervang dan de tempé door 400 gr kipfile

Geen opmerkingen: