woensdag 14 mei 2008

Tagliatelle met kaaschampignons en gegrilde zalm

Tagliatelle vind ik een van de lekkerste pasta soorten.Misschien omdat ik het ook zelf kan maken met me pastamachine.Ik ben er weer een beet je overheen van de dood van me hond.Alleen het mooie weer en me drukke baan is het haast niet te combineren om iets lekkerst te verzinnen.
Afgelopen weekend heeft dit maar eens dit gebrouwen.Heel simpel maar wel lekker en voedzaam

Tagliatelle met kaaschampignons en gegrilde zalm
Ingrediënten

  • 350 gr tagliatelle
  • 4 moten zalm
  • Voor de saus
  • 65 gr boter
  • 40 gr bloem
  • 6 dl melk
  • 150 gr kaas naar keuze
  • 1 bakje champignons (250 gr )

Bereiden
Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op pak
De saus
Verhit op laag vuur de boter ineen steelpan. Doe de bloem erbij en laat alles 1 minuut koken. Haal het van het vuur en roer geleidelijk de melk doorheen.Zet de pan weer op het vuur en doe nu de kaas erbij en blijf roeren tot de kaas goed opgenomen is Laat het nu sudderen tot uw mooie dikke saus heeft …Wordt de saus te dik doe er dan een el melk bij.
Fruit in een koeken pan de champignons aan en doe bij de saus. Roer alles nog eens goede door

De zalm
Doe op de grillpan iets olie en wrijf dit met een keukenpapier in.Maak nu de grillpan goed heet.Als de pan goed heet is draai dan het gas naar matig.Lig de moten voorzichtig op de grillpan. Laat ze ongeveer 4 min lekker garen.Draai de dan om.En grill ze nu nog 2 minuten Ze moeten niet uit elkaar vallen

Serveer de borden met de pasta en verdeel de saus over de pasta.Lig de zalmmoten ernaast.

Geen opmerkingen: