zaterdag 24 mei 2008

Gekruide Tahoe plakken

Ik heb de hele week bijna niet kunnen koken.Ik heb nog steeds veel verdriet van me hond.Ik moest ook nieuwe kleren hebben daar moet je ook gewoon een dag voor uit trekken Ik als slanke adonis (knipoog) daar hebben ze niet altijd de juiste maat voor.
Maar toch geslaagd.Ik loop er weer knap bij.
Maar ik was vanmorgen bolletjes aan het bakken voor vanavond.Ik moest even denken wat er op moest De eeuwige kaas of ander zuivel komt me strot uit.Ik ging iets maken met tahoe.

Gekruide Tahoe plakken

Ingrediënten

  • 1 half blok Tahoe
  • 2 el sesamolie
  • 1 tl bieslook
  • 1 tl kerrie
  • 1 tl 5 spiceskruid
  • 2 tl knoflook poeder
  • 1 tl uienpoeder
Bereiden
Snij de tahoe in lengte of breedte in plakken.Het is net hoeveel broodjes wil je mee beleggen.Doe in een kom de sesamolie en de kruiden.Roer alles door elkaar Haal de plakken tahoe erdoor en leg die in ander bakje.Laat dit minimaal een uur staan in de ijskast.
Verhit wat olie in koekenpan.Leg de plakker er in en bak ze op een laag vuur.Ongeveer 5 minuten aan elke kant. In totaal 10 min.Er hoeft geen krokant korstje op te zitten.Maar wel mooi geelbruin.
Beleg de bolletjes er mee en eet smakelijk

Geen opmerkingen: