maandag 17 maart 2008

Mihoen groenteschotel met tahoe

Ik heb al eerder verteld dat ik Zen Boeddhisme ben .Maar wat er nu gebeurt in Tibet .Daar heb ik geen worden voor.Nederland heeft altijd zon grote mond maar nu hoor je ze niet omdat economisch schade toebrengt. Ook de sporters moeten hun mond houden. Ik ga een free Tibet actie houden. De hele week zal ik Boeddhistische maaltijden hier op zetten.

Mihoen groenteschotel met tahoe
Ingrediënten

  • 250 g mihoen of noedels
  • 1 zakje boemboe nasi-gorengkruiden,
  • 1/2 blok tahoe (ca. 200 g)
  • 3 el ketjap
  • 1 ui
  • 3 el zonnebloemolie
  • ½ pak Chinese groenten (diepvries)
  • zout en peper.

Bereiden
Bereid de mihoen volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking, week de nasikruiden. Snij de tahoe in blokjes, doe ze in een kom en voeg de ketjap toe en schep door elkaar. Pel en snipper de ui. Verhit de olie in een wok of hapjespan, fruit de ui glazig. Voeg de tahoeblokjes met de ketjap toe en roerbak circa 3 minuten. Voeg 3 el water toe en vervolgens de nasikruiden en de Chinese groenten. Meng goed en laat ongeveer 10 minuten sudderen op een laag vuur. Breng op smaak met zout en peper. Schep de mihoen door het groentemengsel en bak even mee.

Met dank aan vegatopia

Geen opmerkingen: