zondag 10 februari 2008

Mediterraanse zalm salade a la Robert

Ik ben geen kok of chef die uren loopt te denken van hoe zal ik gaan ik het maken . En dan uren achter het fornuis gaat staan . Bij mij is het simpel snel en lekker. . Ik gebruik basis recepten en daar ga ik mee spelen .Een beetje toevoegen of iets er uit halen en dan iets anders toevoegen . U hebt al gemerkt ik ben gek van knoflook. De stinkende roos wordt het ook wel genoemd omdat een rozenbottel dezelfde vorm heeft. Het is van daag zondag dus hoeven niet met een slechte adem op ons werk te komen En anders wat peterselie in de mond en heb weer een welreikende adem. Ik heb een heerlijke salade gemaakt. Een maaltijd salade .

Mediterraanse zalm salade a la Robert Ingrediënten
  • 2 teentjes knoflook
  • ½ ijsbergsla
  • ½ krulsla
  • ½ potje feta
  • 200 gr olijven
  • 1 blikje zalm
  • paar amsterdamse uitjes

Bereiden
Wrijf de kom in met een teen knoflook . Doe de twee soorten sla in de kom en hussel het goed door elkaar . Doe de feta ,olijven en de zalm erbij . Pers een teen knoflook er boven uit .En mix alles goed door elkaar . Voeg wat olie van de olijven toe en hussel het nog eens .

Geen opmerkingen: