woensdag 16 januari 2008

Tomaat Kaasbrood

Ik zet er de laatste tijd weinig over broodbakken op. Ik doe het toch nog 2 keer per week .Alleen niet meer met de BBM .Die gebruik ik alleen als weg moet en er geen brood maar is . Me favorieten brood dat ik veel bak is een mix van AH .Tomaat Kaas brood .

Tomaat Kaasbrood

Ingrediënten
  • 500 gr brood mix
  • 300 ml water
  • 100 gr geraspte kaas

Bereiden
Doe in een deegkom de mix en het water .Kneed het met mixer met deeghaken ongeveer 5 minuten .Tot het deeg goed los komt. Dek het af met folie .Laat het nu 30 minuten rijzen .
Haal het uit de kom en trek het deeg uit .Vouw het dan in drieën weer in elkaar. Druk het deeg plat en rol het aan de lange kant op. Doe het in het ingevette deegblik. Dek het af met folie en laat het nog eens 30 minuten . Verwarm de oven een kwartier voor op 225 °C .Zet bakblik op het fornuis als net als ik een ovenfornuis heb .Het rijst dan nog beter .
Bestrooi het deeg met de geraspte kaas Schuif het in de voorverwarmde oven en bak het in 30 minuten mooi bruin .

Geen opmerkingen: