zaterdag 26 januari 2008

Mediterrane mad muffins

Me beste vriend is vandaag jarig en hij vroeg me iets te bakken voor vanavond .Appeltaart of zo .Ik vind dat zo saai .Ik had nog ergens een recept voor muffins .Omdat ook niet saai te maken heb ik dit gemaakt

Mediterrane mad muffins

Ingrediënten
  • 300 gram Zelfrijzend bakmeel
  • 75 gram Bloem
  • 0 Snufje Zout
  • 1 potje zongedroogde tomaatjes
  • 35 gram feta kaas
  • 1 eetlepel verse fijngehakte rozemarijn
  • 2 eieren
  • 2,5 dl melk
  • 125 gram ongezouten boter, gesmolten
Bereiden
De oven voorverwarmen tot 210ºC . Vet de muffinvorm in met olie of boter of gebruik bakpapier.
Bakmeel, bloem en zout in een kom zeven. Rozemarijn, olijven en kaas door het mengsel in de kom roeren en een kuiltje in het midden maken.
De eieren en melk in een kom kloppen en samen met de gesmolten boter bij de droge ingrediënten gieten. Roer met een metalen lepel totdat alles gemengd is, roer echter niet te lang, het beslag moet nog iets klonterig zijn.
Vul de vormpjes voor ongeveer driekwart. In de voorverwarmde oven 20 minuten bakken of tot een vleespen of prikker die u in het midden van de muffins prikt er schoon uitkomt. Laat de muffins 5 minuten in de vormpjes zitten voor u ze op een rooster laat afkoelen.

Geen opmerkingen: