woensdag 5 september 2007

Sambal Goreng Ajam

Ik heb een geweldige toko ontdekt vlak bij me werk .Ze hebben alles zelf kant en klare Boemboes Geweldig.Ook allerlei gerechten niet alleen uit Indonesië en Suriname. Maar ook Hindoestaanse. Ik heb gelijk een aantal Boemboes ingeslagen

Vanavond was ik eerder thuis dus ik heb wat heerlijks gemaakt

Sambal Goreng Ajam

Ingrediënten
  • 2 grote kippen bouten
  • 1 Boemboe Sambal Goreng
  • 1 ui gesnipperd
  • 300 ml water
  • 1 el olie

Bereiden
Snij bij de kippenbouten het dijstuk er af .
Verhit in een grote koekenpan de olie .Bak de ui glazig .Doe de kipdelen erin .Bak ze rond om even aan .Doe de boemboe er bij en laat die even mee fruiten .Doe het water in erbij en draai het gas laag zodat het suddert.Het is klaar als de kip gaar is
Geef er witte rijst bij en kroepoek

Wil je het vegetarisch doen vervang de kip door 8 gekookte eieren

Geen opmerkingen: