vrijdag 7 september 2007

Oosterse hartige taart

Je merkt het al ik kan niet elke dag een recept geven .Ik ben ook geen broodschrijver, maar doe het voor het plezier. Door drukke werkzaamheden zal ik zo veel mogelijk hierop proberen te schrijven .Het weekend dus ook ik ben eerder vrij.
Toen ik naar huis reed wist dat ik nog rijst over had . En ik had zin in gemak En ook een hartige taart.Een oosterse verassing

Oosterse hartige taart
Ingrediënten
  • 300 gr rijst
  • 1 zakje nasikruiden
  • 1 potje sperziebonen
  • 1 blik ragout naar keuze
  • 1 pak bladerdeeg

Bereiden
Kook de rijst volgens de aanwijzingen . Doe het zakje nasikruiden in het water .Vet het bakblik in .Bekleed het met het bladerdeeg .Verdeel de rijst over de bodem. . Doe de uitgelekte sperziebonen erboven op. Dan de ragout .Mix het even door elkaar. Maak een dakje met het bladerdeeg en prik er met een vork gaatjes in dat het vocht weg kan . Bak de taart zoals aangegeven is bij het bladerdeeg. Mooi goudbruin

Geen opmerkingen: