dinsdag 18 september 2007

Kruiden Groente soep

Vandaag was ik thuis .Me administratie bij gewerkt en ik had trek in soep. Om een goede bouillon te trekken heb ik een ouderwets olie stelletje .Dat heb ik om 10 uur aangezet .En de hele dag ochtend een lekkere groentebouillon te laten trekken .

Kruiden Groente soep

Ingrediënten

  • 1 1/2 liter water
  • 50 gr Chinese bieslook
  • 50 gr bieslook
  • 2 blaadjes salie
  • 2 takjes tijm
  • 2 takjes dragon
  • 5 worteltjes of 1 kleine winterwortel
  • 1 prei
  • Handje selderij
  • Handje peterselie
  • 1 blokje groentebouillon

Bereiden
Doe het water in de pan samen met bouillonblokje .Rits de tijm boven de pan .Doe dit ook met de dragon .Knip de bieslook en de Chinese bieslook. Zet het de pan op het oliestelletje (als je geen oliestelletje heb zet de pan dan op kleinste vuur met een sudderplaatje) . Laat de bouillon ongeveer 4 uur trekken.Een uur voor dat je gaat eten .Snij de wortel in kleine blokjes .Maak de prei schoon en snij in heel dunne plakjes Zet je pan weer op het olie stelletje en doe je de groenten erbij. Laat het op een laag vuurtje sudderen .Doe een kwartier voor dat het klaar de gehakte peterselie en selderij erbij.
Geef er een stokbroodje erbij

Je kunt natuurlijk ook een zakje soepgroenten gebruiken

1 opmerking:

Unknown zei

Hee robert,

ik zag dat je op mn site geweest was via foodrank..haha..gaat alles goed? Nog steeds flink aan het uploaden zie ik!

Martijn