maandag 27 augustus 2007

Roodbaarsfilet met gegrilde worteltjes.

Ik weet niet wat ik heb, maar de laatste tijd heb ik totaal geen honger of trek .En als ik gekookt heb ik na twee happen genoeg. Daarom heb ik laatste tijd even geen recepten geschreven. Maar ik waag een poging vanavond

Roodbaarsfilet met gegrilde worteltjes.

Ingrediënten
  • 1 bos bospeentjes
  • 4 eetlepels olijfolie
  • 500 g roodbaarsfilet (diepvries zak a 750 g) ontdooid
  • 1 kg aardappelen
  • 100 gr doperwten
  • 1 potje pesto

Bereiden
Kook de aardappelen .Als ze bijna gaar zijn doe de doperwten erbij. Stamp het tot een romige aardappelpuree. Verwarm de oven voor op 200 ºC. Schil de bospeentjes met een dunschiller. Snijd het loof tot op 2 cm van de bovenkant af. Halveer dikke wortels in de lengte, zodat ze allemaal gelijktijdig gaar zijn. Beleg de bakplaat met bakpapier, schep de bospeen om met 2 eetlepels olie, zout en peper naar smaak en rooster ze op de bakplaat in de voorverwarmde oven in 25 minuten beetgaar. Dep de visfilets droog met keukenpapier en bestrooi ze met zout en peper en smeer ze in met de pesto.. Verhit 2 eetlepels olie in een pan en bak de roodbaarsfilets in 8-10 minuten lichtbruin en net gaar; keer ze halverwege. Serveer de roodbaarsfilets met de aardappelpuree en geroosterde worteltjes.

Geen opmerkingen: