maandag 16 juli 2007

Rijst soufflé met spinazie

Zo een beetje uitgerust. Ik keek eens in me kookboeken en dingen die ik had verzameld .Ooit heb het Fit Voor Life dieet gevolgd .Maar de honger naar vlees was toen te groot. Nu ik geheel afgekickt ben van het vlees .Heb ik hier een lekker gerecht.

Rijst soufflé met spinazie
Ingrediënten

  • 1 pak diepvries spinazie (450 gr)
  • 3 el olijfolie
  • 1/4 tl kurkuma
  • 1uitje gesnipperd
  • 250 gr tofu
  • Zout
  • Peper
  • 250 gr rijst
Bereiden
Kook de rijst volgens de aanwijzingen. Laat de spinazie ontdooien en uitlekken. Bewaar 2 el vocht Doe 2 el olie en kurkuma in een pan en laat die even fruiten. Voeg het uitje toe en fruit ze tot ze glazig zijn. Neem de pan van het vuur .
Meng de tofu met de rest van de rest van de olijfolie, het achtergehouden spinazievocht, zout en peper tot er een romig mengsel ontstaat.
Meng de het uienmengsel, de rijst en tofu mengsel met de spinazie en doe het in een met olie bestreken souffléschaal (1,5 l) .Bak de soufflé 30 minuten in een voor verwarmde oven(150°C) tot het stevig aanvoelt

Geen opmerkingen: