dinsdag 17 juli 2007

Pasta met champignons uiensaus

Wat een noodweer gisteren, De weg stond blank hier .Gelukkig is vandaag weer wat beter weer.Ik ben vandaag in de kruidentuin bezig geweest en dan wordt het altijd later dan je denkt.Een snel pastagerecht is dan wel op de plaats.

Pasta met champignons uiensaus

Ingrediënten
  • 250 gr tagliolini
  • 1 el olijfolie
  • 2 teentje knoflook uit de knijper
  • 1 grote ui in ringen gesneden
  • 125 gr champignons
  • 2 dl groentebouillon
  • ½ tl maïzena
  • 4 el fijngehakte bladpeterselie
  • 1 bolletje mozzarela
  • Zout en peper
Bereiden
Kook de pasta volgens de aanwijzigen op het pak. Spoel het af en roer een el olijfolie door .
Verhit de olie. Bak de knoflook en ui in grote koekenpan en laat het 3 minuten zachtjes fruiten .Snij de helft champignons in plakje en de andere half fijn hakken. Voeg de fijngehakte champignons toe aan het ui mengsel Roer de helft van de bouillon door het mengsel. Voeg de plakjes champignons toe. Roer nu de rest van de bouillon, de maïzena, de peterselie en wat zout en peper toe .En laat het 5 minuten inkoken .Schep de pasta door de saus en laat door voordurend roeren goed door warmen
Roer er in laatste minuut een fijn gehakt bolletje Mozzarella door .
Verdeel de pasta over de borden .

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er lekker uit robert.

Gebruik je die maizena om te binden of ook voor de smaak (ik gebruik vaak bloem om te binden)misschien heeft het het hetzelfde effect .

Maar ziet er heerlijk uit morgen ook maar pasta denk ik.
Ik hoop dat je kruiden niet te nat zijn geworden.
T is zo heerlijk verse kruiden

Dankje voor het recept

Gr Gipskruid

Robert zei

dank je voor het compliment.Ik gebruik de maizena om een beetje te binden .Dit recept is voor 2 personen dus alles een beetje verdubbelen .Nee me kruiden zijn niet weggespoeld.