zondag 15 juli 2007

Meergranen bolletje met gekruid gebakken tofu

Voor de lunch heb ik vandaag iets lekkers voor de vegetariërs onder ons .Ik heb vrijdag en zaterdag geprobeerd om vlees te eten maar helaas .Het beviel me helemaal niet meer .
Ik heb een rustig dagje vandaag dus ik ben aan het brood bakken geslagen . Voor de lunch heb ik meergranen bolletjes gebakken .
Voor het beleg heb ik gekruid tofu gemaakt .

Meergranen bolletje met gekruid gebakken tofu

Ingrediënten
  • 4 bolletjes
  • Een half pak tofu
  • 2 el zonnebloem olie
  • 1 el oestersaus
  • 2 tl gehakte koriander
  • 1 tl kurmana(geelwortel)

Bereiden
Doe de olie, oestersaus en de kruiden in een kom .Meng dit goed .Dep de tofu droog. Snij het in plakken van ca 1,5 cm en snij die weer doormidden .Doe de plakken tofu een voor een in kom en haal ze goed door het mengsel .Als alle plakken er in leggen nog een keer goed doorroeren .Laat het ca 25 minuten in trekken.
Doe in een koekenpan een el olie. Bak de tofu plakken 5 minuten om en om op een laag vuurtje .
Beleg ondertussen de bolletje met een plakje kaas .Doe dan de gebakken tofu erop .

Geen opmerkingen: