vrijdag 29 juni 2007

Spaghetti met parmezaanse kaas


Ik heb een weekje vrij .Nou vrij gisteren moest ik toch nog weg voor me werk. Maar ben lekker aan het rommelen in me boeken en dan vindt je nog eens wat. Na het her ontdekken van het boekje van Oma . Hier weer een recept uit een oud boekje “Italiaanse keuken “ Ik lach me een bult om sommige dingen .Het is volgens geschreven toen we voor eerst macaroni en spaghetti gingen eten Ik heb het meest Hollands Italiaans uitgezocht en wordt volgens mij nog door elke student gemaakt. Ik tik het even letterlijk over

Spaghetti met parmezaanse kaas

Parmazaanse kaas is een ideale begeleiding van bijna alle pasta gerechten. U kunt deze kaas in poedervorm kopen , maar voor de snellere smaak kunt u beter een stuk kaas kopen en deze zelf raspen .

Voor 4 personen

  • 250 gr spaghetti
  • 50 gr boter
  • 125 gr geraspte parmazaanse kaas

De toevoegingen die ik erbij heb gedaan .
  • 1 ui
  • 2 teentje knoflook
  • 1 rode paprika
  • 1 lepel tomatenpuree

De spaghetti koken volgens de gebruiksaanwijzingen op de verpakking .De slierten afgieten en laten schrikken onder stomend water. Laten uitlekken en in een voor verwarmde schaal doen De boter in een pannetje smelten..De spaghetti serveren (Ook de borden voor verwarmen.) En de gesmolten boter en kaas afzonderlijk bij de spaghetti geven . Aan tafel giet ieder wat gesmolten boter over zijn portie spaghetti en strooit daarna wat kaas erover .
(Ik mis de fles tomatenketchup)
Om het wat knaagbaar te maken:
Pel de ui en snipper hem net als de teentjes knoflook. Maak de paprika schoon en snij het in blokjes. Doe een beetje olijfolie in de pan en bak de ui en de knoflook glazig. bak de paprika en de tomatenpuree er bij en bak nog een 1 minuut door Spaghetti erbij en mix evengoed door elkaar .Serveer de spaghetti op de borden en strooi dan de kaas er door .

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch lekker !
Als ik een keer geen tijd heb of het zonde vind van de benzine(ik moet voor boodschappen altijd de auto pakken)en dit heb je vaak/altijd op vooraad maak ik dit ook.
Toch lekker!!!
simpel j kan het in huis hebbben en makkelijk.
Gr Gipsktuit