vrijdag 15 juni 2007

Roerbak van pangasius met rode en gele paprika

Ik had nog over van die heerlijk Antilliaanse rijst en had trek in vis .Ik heb het basis recept van Tijd voor vis maar heb aangepast aan me eigen smaak. Ik hou van pittig en olijven ben ik niet zo gek op

Roerbak van pangasius met rode en gele paprika

Ingrediënten
  • 500 g pangasiusfilet
  • zout, versgemalen zwarte peper
  • 1 eetlepel chilipoeder
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 2 rode uien, in dunne partjes
  • 1 grote rode paprika, in reepjes
  • 1 grote gele paprika, in reepjes of groene
  • 1 rode peper inringetjes
  • beetje citroensap
  • 2-3 eetlepels (platte) peterselie, fijngehakt

Snijd de pangasiusfilets in stukken van 3 cm en kruid ze pittig met zout, peper en chilipoeder. Verhit de olijfolie in een wok en roerbak de ui, peper en paprika in 3-5 minuten beetgaar. Schep de blokjes vis erdoor en roerbak nog 2-3 minuten. Schep de vis heel voorzichtig om. besprenkel het met citroensap boven de vis en paprika uit en schep de peterselie erdoor. Warm het gerecht nog heel even door en breng het op smaak met zout en peper. Lekker met pasta, rijst of couscous.

Geen opmerkingen: