donderdag 14 juni 2007

Moro Rijst (Aros Moro)



Gisteren hadden we zo druk met allerlei dingen dat we maar wat gehaald hebben. Vanavond was ik aan het zoeken naar recepten die we op de Antillen ook aten Veel recepten met bonen .Ik vond een site van DESIREE’S GOURMET met allerlei heerlijke hapjes en gerechten .Deze mevrouw verkoopt kookboeken .Ik heb een van haar gerechten gemaakt.

Moro Rijst (Aros Moro)

Ingrediënten
700 gram rijst
1 blik Donkerrode Kidneybonen (400 gram)
2-3 theelepels groente bouillonpoeder of 1 grote groente bouillonblok
1 eetlepel olie
1 eetlepel boter
½ theelepel uienpoeder
¼ theelepel knoflookpoeder
3-4 takjes verse koriander
±1 ½ kopje water (375 ml.)

Bereiding
Was de rijst in veel water. Doe de rijst in een pan en voeg de bonen (met het sap) en de rest van de ingrediënten toe (behalve het water). Voeg water toe tot 1 ½ cm boven de rijst. Breng het water snel aan de kook, doe het deksel erop en laat de rijst op een laag pitje staan. Na ongeveer 20 minuten moet de rijst gaar zijn.
.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Robert
Dat ziet er lekker uit.
Wel een vraagje die kidney bonen is dat met of zonder pittige saus en krijg je omdat je het "vocht" van de bonen meekookt ook een vollere/andere smaak aan de rijst of is dat te verwaarlozen?
ik denk dat ik dit ook maar eens probeer.
Gr gipskruit

Robert zei

Het zijn gewone kidneybonen. door ze mee te koken krijg je wel een andere smaak aan de rijst.ook door de knoflookpoeder. het is sterker dan gewone knoflook.Ik had er iets meer in gedaan en loopt de volgende echt met een kegel rond

Anoniem zei

Het lijkt me lekker. Maar 700 gram rijst, is dat niet voor een heel weeshuis? Of viel het mee...
Carola