donderdag 7 juni 2007

Rijstpannetje

Alles wat ik deze week kook is te veel .Ik hou steeds over .Ook van de heerlijke rijst die gisteren had gemaakt. Maar niet getreurd het komt op .Met dit broeierig weer heb ik geen zin om echt lang achter de “kachel “te staan .Ik zat een beetje te bladeren in een boek dat ik zondag op een boekenmarkt had gekocht. “De rijsteters”van Lassie .Ik heb een leuk recept gevonden maar vond het met andere ingrediënten toch lekkerder. Dus speurders op het internet het bestaat en komt uit het genoemde boek. Alleen wat aangepast .

Rijstpannetje

Ingrediënten
  • 1 kleine aubergine
  • 1 ui
  • 1 paprika
  • 2 el zonnebloemolie
  • 250 gr champignons
  • 3 tl sambal
  • 1 zakje nasikruiden
  • Ketjap manis
  • 2 teentje knoflook
  • 325 gr rijst
bereiden
Kook de rijst zoals aangegeven is .
Snipper de ui en snij de aubergine en de champignons in plakjes
Snij de paprika in blokjes . Maak de nasikruiden zoals aangegeven aan.
Fruit de uien roerbak de aubergine, champignons en de knoflook in de wok.Voeg de nasi kruiden toe. Maak het op smaak met sambal, peper en zout
Bak de rijst mee en roer het goed door en laat het even doorwarmen. Serveer het met atjar en kroepoek

Geen opmerkingen: