vrijdag 22 juni 2007

Nido simplicia begli spaghetti(simpele spaghettinestjes)

Tussen het brood bakken moet je ook nog eten .Ik had wel weer eens trek in spaghetti. Maar om nu echt lang in de keuken te staan daar had ik ook niet zon zin in..Ik heb dit verzonnen .En of de vertaling in het Italiaans correct is weet ik niet Word heeft het voor me gedaan Het klinkt wel leuk

Nido simplicia begli spaghetti

Ingrediënten
  • 250 gr spaghetti
  • 1 el olijfolie
  • 1 ui gesnipperd
  • 100 gr champignons
  • 1 groene paprika
  • 100 gr broccoli in kleine roosjes
  • 1 blikje tomatenblokjes
  • 100 gr geraspte Parmezaanse kaas

Bereiden
Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzingen in zout water .kook de broccoli 3 min mee.
Vet een ovenschaal in . Maak de champignons schoon en snij ze in plakjes. De paprika schoon maken en in blokje snijden .Verhit de olie in een pan .Bak de ui glazig. Doe de champignons en de paprika. Bak het ongeveer 4 minuten . Doe de tomatenblokjes en broccoli erbij en laat 3 minuten sudderen. Maak het op smaak met peper en zout.. Verhit de oven op 200 graden(gasoven 5 hete lucht 180) Maak van de spaghetti 4 nestjes .Giet het tomaten ui mengsel in de nestjes .Strooi er wat Italiaanse kruiden over Bestrooi alles met de geraspte kaas .In de oven 25 min laten bakken

Geen opmerkingen: