donderdag 31 mei 2007

Spinazie aardappeltaart.

Vanavond een fijn spinazie gerecht.Ik heb zelf verzonnen en ik ga niet heel het internet of het bestaat .Op weg naar huis kreeg ik trek in spinazie .Ik had nog van aardappelpartjes in de koeling .Bladerdeeg heb ik altijd in huis .En naar huis toe een pak deelbrokjes spinazie mee genomen .

Spinazie aardappeltaart.

Ingrediënten

  • 200 gr deelblokjes spinazie
  • 1 zak aardappelpartjes
  • 50 gr paneermeel
  • 2 eieren
  • 150 ml melk
  • 150 gr geraspte kaas
  • 1 pakje bladerdeeg

Bereiden
Doe de spinazie in een pan en laat het langzaam ontdooien .Vet een quiche schaal of lasagne schaal in. Maak van het bladerdeeg een lap zodat je schaal kan bekleden. Doe op de bodem het paneermeel. Leg de aardappelpartjes goed tegen elkaar .Druk de ontdooide spinazie door een zeef zodat het vocht weg is .Verdeel de spinazie over de aardappelpartjes .Verwarm onder tussen de oven (200°) .Doe in een kom de melk en de eieren. Mix deze doe de kaas erbij en mix het nog een keer. Schenk het mengsel gelijkmatig over de schaal heen . Doe de schaal in de oven en bak het 30 minuten .

Cool Slideshows

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Vond je het zelf lekker? Het lijkt vrij simpel, maar als het lekker is, wat maakt het dan uit? Moet er perse paneermeel op het deeg? Of kan ik het weglaten?
Jantsje

Robert zei

Het is lekker en simpel.
De paneermeel hoeft niet perse maar omdat dat spinazie nog al vochtig is wel het deeg niet mooi bruin en knapperig worden. Met paneer meel los je het op die absorbeert het vocht
groeten robert

Unknown zei

Hee Robert,

Briljant elke dag een recept! Pure discipline..kan ik nog wat van leren..ziet er allemaal lekker uit..

Een collega foodblogger