vrijdag 18 mei 2007

Ketjapkip met sambalprei en rijst

Vandaag kan niks meer me kwaad maken . Ik heb een top dag .Lekker zonnetje .En een vrije dag om het onkruid te wieden in me tuintje .Wil je weten meer over me groenten/kruiden tuin kijk dan op roberts tuinwereld Maar hier gaan we over eten hebben sommige vinden het lekker andere weer niks .Me gerechten zijn niet als van een topkok maar van MIJN persoon .. En ik vindt dat ik redelijk kook en me vriend(in)en ook . Vooral Ellen die vind me pasta’s heerlijk.

Vandaag heb ik aangepast gerecht van Conimex .Want alleen prei erin dat vind ik niks .Plus dat ik voor de niet vegetariërs een aangepaste versie heb .

Ketjapkip met sambalprei en rijst

Ingrediënten

  • 4 el Ketjap Asin
  • Sambal Manis
  • 1 half blok tofu .500 g kleine kipkarbonades
  • 400 g witte rijst
  • 1 limoen
  • Olie
  • 600 g gesneden prei
  • 1 rode paprika
  • 2 teentje knoflook
Bereiden
Meng in een schaaltje de ketjap met een halve eetlepel sambal. Wentel de kipkarbonades (of tofu) erdoor en laat ze in een schaaltje tenminste 10 minuten marineren.
Snij de prei in stukje van ongeveer een 1 cm .Maak de paprika schoon en snij kleine reepjes .
Kook de rijst volgens de aanwijzing op de verpakking.
Snijd de limoen in partjes.
Rooster de kipkarbonades op of onder de licht ingevette grillpan of barbecue in ca. 15 minuten rondom bruin en gaar. Vaak keren!
Doe het zelfde met de tofu Als er een klein korstje opzit is het goed .
•Verhit een wok, voeg een scheutje olie toe en wok de prei, knoflook en de paprika 3 minuten. Voeg na 2 minuten naar smaak een halve of hele eetlepel sambal toe.
Schep de rijst en sambalprei op 4 borden en leg de ketjapkip erbij.
• Serveer er voor de liefhebbers limoen bij, om aan tafel uit te knijpen. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen: