zaterdag 5 mei 2007

Biologisch 4

Door het warme weer schiet alles de grond uit. Me tomaten beginnen hebben al bloementje waar later de tomaten aan komen .Alles rijst me kasje uit Omdat we in een dorp wonen kunnen we geen kippen houden . Het kan wel maar dan mag er geen haan bij. Met koningendag liep ik tegen twee opgezette kippen op. Die staan nu in me kruiden tuin Nooit geweten dat die beesten zulke goede vervelende beestjes verjagers zijn .Ik heb nog geen slak gezien of horzels . De bijen en de bijen en vlinders trekken zich niks van ze aan .Ook de familie merel die elk jaar bij ons nestelen, vangen hun torretjes voor hun nageslacht .Als ik geschoffeld heb komen ze aanvliegen en verzamelen gelijk alles wat kruipt boven de grond .Het is dan net schiphol. De ene vertrekt en de andere land . Ook die twee opgezette kippen houden ook de schooleksters en de kauwen uit de tuin .De mussen en het koolmeesje komen beschutting zoeken nu .

Vandaag op een vrijmarkt kwam ik opgezette fazant tegen zonder pootjes jammer dan maar hij is wel meegegaan naar huis. Ik heb bij de giftige kruiden gezet .Bij me digitalis dus het net of hij zich verstopt heeft .De kinderen uit de buurt vinden het prachtig.Ook de buurt de hele buurt is ze voortuin aan het opknappen .Ik heb veel zaden over van verleden jaar dus ze komen hier of ik nog wat heb voor ze .Ook de Turkse mensen die bij ons in de straat wonen die hebben hun tuin opgeknapt en ook daar zag ik de eerste bloemen verschijnen en bloembakken . Ook dit hoort allemaal bij het milieu en biologisch tuinieren

Geen opmerkingen: