woensdag 25 april 2007

Thaise sperziebonenschotel

Vandaag nog een heerlijk Thaise gerecht. Niet zo spicey als gisteren .Ik had me vergist met de rode peper .Me darmen protesteren nog steeds /In plaats van een had ik er twee ingedaan .Ik heb dit recept uit een oude allerhande maar een beetje aangepast want anders was het echt een flauw gerecht geworden. Dit gerecht is voor 4 personen.

Thaise sperziebonenschotel
Ingrediënten
  • 300 g witte rijst
  • 6 eieren
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 3 eetlepels zonnebloemolie
  • 600 g verse sperziebonen
  • 1 eetlepel tamarindepasta
  • 1 blik kokosmelk (400 ml)
  • 1 groentebouillontablet
Bereiden
Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. Eieren in steelpannetje 7 minuten koken en laten schrikken Ui pellen en snipperen. In wok olie met ui 2 min. zachtjes verhitten. Sperziebonen 2 minuten meebakken. Tamarinde, knoflook, kokosmelk en bouillontablet door bonen scheppen en aan de kook brengen. Bonen in 6 min beet gaarkoken. Eieren pellen en halveren. Eieren laatste minuut mee warmen. Bonenschotel serveren met rijst. Geef er apart sambal en kroepoek bij .

Geen opmerkingen: