zaterdag 28 april 2007

Shoarma met knoflook saus

Vandaag heerlijk aan het toeren geweest wat perkplantjes opgehaald en wat bloembakken .Heerlijk dit weer .Ik zat al vroeg aan de koffie met een vriendin van me op het terras Maar ja vanavond weer eten . Ik denk heb al zon tijd niet meer gegeten ik zondig eens . Shoarma opgehaald maar er was geen Turks brood meer . Nou dan maar een Frans panne mee genomen .Ik vind shoarma kaal niet lekker
Hier mijn recept voor een heerlijke shoarma

Shoarma met knoflook saus
Voor 6 broodjes
Ingredienten
  • 400 gr shoarma
  • 2 tl shoarmakruiden
  • 1 rode paprika in reepjes gesneden
  • 2 kleine uitjes
  • 1 el olie

Voor de saus
  • 2 el mayonaise
  • 3 teentjes knoflook

Bereiden
Pel de uien en snipper ze fijn .Doe in grote koekenpan of hapjespan de olie en verhit het.Bak de gesnipperde ui glazig .Doe dan de reepjes shoarma erbij .Bak het even aan .Strooi dan de kruiden er over heen .En roer alles goed door .Laat het ongeveer 5 minuten bakken Voeg dan de paprika toe .Laat alles nog even sudderen op een laag vuur en maak ondertussen de saus.

Knoflooksaus
Doe de mayonaise in klein kommetje
Pers de knoflook erboven uit.
Roer alles door elkaar en heb een heerlijke knoflooksaus

Geen opmerkingen: