vrijdag 27 april 2007

Hartige taart met broccoli en ragout



Heerlijk dit weer . Maar ik moest even gauw wat in elkaar flansen . Me huisgenoot gaat dit weekend naar Friesland om te wandelen . Hij is in training voor de vierdaagse van Nijmegen. Nu is wandelen nu mijn ding .Ik flaneer liever langs een boulevard .Ik had nog een restje rijst en wat broccoli dus daar een eenvoudige maar voedzame maaltijd van gemaakt.

Hartige taart met broccoli en ragout

Ingrediënten
  • 1 pak bladerdeeg voor hartige taart
  • 300 gr gekookte rijst
  • 1 blik ragout naar keuze.
  • 200 gr broccoli

Bereiden
Kook de broccoli in 5 minuten beetgaar. Verwarm de oven op 200 °C Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien. Bekleed daar een ingevette ovenschaal mee. Laat de uiteinde overhangen.
Doe dan de rijst erin .Dan een laagje ragout(zo uit het blik), dan een laag broccoli .Hier overheen de rest van de ragout Vouw de het bladerdeeg eroverheen .Zet de ovenschaal in de oven en laat het mooi bruin bakken in 35 minuten .

Geen opmerkingen: