woensdag 18 april 2007

Italiaanse salade a la Robert met friet en vega schnitzel

Na de curry van gisteren die toch wel vulde. Vandaag wat luchtigs Ik moet hele leven al op me gewicht letten ivm suiker dus ook gelijk een slank gerecht. Het blijft mooi weer en dan is tijd voor salades en andere frisse lente gerechten
Ik heb een Italiaanse salade gemaakt. Iedereen maakt hem anders dit is mijn variant

Italiaanse salade a la Robert
Ingrediënten
  • 1 teentje knoflook
  • 2 el olijfolie extra vierge
  • 1 1/2 el balsamico azijn
  • 1 el grove mosterd
  • versgemalen peper
  • 2 rode uien, in dunne ringen
  • 1 schaal cherrytomaatje
  • 10 gr groene olijven zonder pit
  • 1 krop lolo blonde
  • 50 gr feta kaas
Bereiden
Ontdoe de knoflook van ze velletje en plet het. Smeer de saladekom hier mee in.Herhaal dit nog een keer tot de knoflook pulp is geworden
Klop een dressing van de olie, de azijn, de mosterd en peper en zout naar smaak
Schep de ui, de tomaten, de olijven, fetakaas en de dressing door elkaar. Verdeel de sla erover.
Doe er wat frieten bij .Ik heb er een vegetarische schnitzel erbij gedaan

Geen opmerkingen: