donderdag 5 april 2007

Chinese groenten uit de wok

Het is echt een rijst week deze week. Ik wist even niet wat moest maken . Maar ik had bij me groentemannetje twee kleine Chinese kooltje gehaald .Hij heeft alleen Hollandse groenten zoals hij dat noemt. Geen paksoi maar Chinese kool.Ik heb die maar gebruikt. In de vriezer had ik nog wat garnalen .Dus ik dacht ik maak een lekker frisse wokschotel

Chinese groenten uit de wok

Ingrediënten
  • 4 el zonnebloemolie
  • 2 uien gesnipperd
  • Zout en peper
  • 1 bakje vegetariërs oosterse wokstukjes
  • 1 klein Chinese kool
  • 2 teentje knoflook geperst
  • 250 ml groentebouillon
  • 1 el sesamolie
  • 100 gr taugé
  • 100 gr gekookte garnalen

Bereiden
Verhit 2 el olie in de wok en fruit de uien glazig. Schep de ui er uit de wok. Verhit de weer 2 el olie en roerbak de vegetariërs oosterse wokstukjes. Voeg de gesnede Chinese kool, knoflook en bouillon toe .Breng de bouillon aan de kook en laat de Chinese kool in enkele minuten beet gaar. Laat het en beetje stevig .Roer de gefruite uien, de sesamolie en garnalen erdoor .Verwarm alles even door . Geef het in kom met rijst

Geen opmerkingen: