zaterdag 17 maart 2007

Witte bolletjes met gebakken uitjes en kaas

Vanmiddag toen ik thuis kwam van de markt had ik zoiets ik heb trek in een broodje kroket. Maar dan niet op gewoon brood. Het brood dat ik gisteren had gebakken was heerlijk en gaar. Volgens een aantal keukenprins(ess)en niet. Die konden dat beoordelen via een foto. Ik heb zo iets die moeten zich inschrijven voor Wedden dat of het 6e zintuig. Of ga krassen dan win je nog eens wat.! Een goed kookboek of zo.

Hieronder het recept voor speciale witte bolletjes

witte bolletjes met gebakken uitjes en kaas
  • 500 gram patentbloem(gezeefd)
  • 1 zakje gedroogde gist
  • 2 theelepels zout
  • 1 eetlepel witte basterdsuiker
  • 40 gram zachte boter
  • 2,5 dl lauw water
  • 2 el droge gebakken uitjes
  • 1 el parmaansse kaas
  • 1 los geklopt ei
Bereiden
  1. alles mengen met een mixer met deeghaken
  2. ongeveer een uur laten rijzen(afgedekt)
  3. doorkneden en 15 bolletjes maken-10 minuten laten rusten op de ingevette bakplaat
  4. iets plat drukken en onder een theedoek nog een half uur laten rijzen
  5. oven verwarmen op 200 graden
  6. bolletjes bestrijken met wat water(of een losgeklopt ei voor de bruine kleur) en in 10 minuten gaar bakken.

Geen opmerkingen: