zondag 11 maart 2007

Tagliatelle met champignonkaassaus (4 personen)

Vandaag voor vrienden gekookt in Purmerend .Vrijdag werd ik gebeld of zin had in een feestje maar dan moest ik wel koken en er was gestemd door me vrienden .Of ik een van mijn bij vrienden wereld beroemd recept wou bereiden .
Tagliatelle met champignonkaassaus (4 personen)

Ingrediënten
  • 100 gr tagliatelle per persoon
  • 2 et olijfolie
  • 250 gr champignon
  • 100 gr bloem
  • 150 gr gorgonzola kaas
  • 250 ml melk
  • 150 ml groente bouillon
Bereiden
Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen .Als je zelf verse maakt 4 min .Af en toe roeren.
Verhit de olie in een pan . Snij de champignon in plakjes. Bak de champignons een beetje bruin .Voeg de bloem toe en laat die bruineren Voeg de melk en groentebouillon scheutje bij scheutje toe, Breek de gorgonzola in kleine stukjes en voeg het langzaam toe. Blijf roeren tot de kaas geheel is gesmolten is .Laat het nog 2 minuten pruttelen op een laag vuur . Maak op het op smaak met zout en peper .Doe de pasta op een bord en doe de saus er overheen . Serveer er een ciabatta bij

Geen opmerkingen: