woensdag 14 maart 2007

Pasta Met Bleekselderij

Dag 2 van de bleekselderij week .Ik denk niet dat ik een hele week haal .Vandaag gaat bijna de hele struik er aan . Ik hou twee stengels achter voor morgen
Vandaag een pasta met bleekselderij.

Pasta Met Bleekselderij

Ingrediënten
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 1 mooie struik bleekselderij
  • 1/2 liter groentebouillon (van een blokje)
  • 50 gr boter of 1 el olijfolie
  • 50 gr bloem
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 1tl tijm
  • Zout en peper
  • 250 gr pasta

Bereiden
Snij de bleekselderij in stukjes en snipper de ui. Fruit de groente in de boter(olie), pers het teentje knoflook erboven uit. Laat het geheel vijf minuten bakken. Voeg dan de bloem toe. Vervolgens scheutje voor scheutje de bouillon erbij, tot er een gebonden saus ontstaat. Laat de saus ongeveer 10 minuten koken. Kook in de tussentijd de pasta. Voeg aan de saus de tomatenpuree en kruiden naar smaak toe. Ik voeg, als de saus niet rood genoeg naar mijn zin is, soms nog een tweede blikje tomatenpuree toe.

Geen opmerkingen: