woensdag 14 maart 2007

Nieuw produkt Grand 'Italia

Laats liep ik in de supermarkt om wat ingrediënten te kopen voor een risotto. De rijst en nog wat dingen die ik in wou doen. Toen zag ik een nieuw product staan van Grand ‘Italia Het was een complete kit voor het maken van een risotto. Nou ben ik gek van de Italiaanse keuken. Maar een risotto maken vind ik altijd mogelijk. Of hij is te nat of hij is te droog .Het lukt me nog niet om een mooie risotto af te leveren .
Volgens de wervende tekst op doosje .Bieden hun nu de mogelijk om op een makkelijke manier een zachte en romige risotto te bereiden volgens de Italiaanse traditie .Het doosje bevat 1 zakje Arboriorijst, 200 gram. 1 potje risottosaus, 185 gram (water, room, oesterzwammen (Pleurotus Ostreatus), eekhoorntjesbrood (Boletus Edulis) (9%), maïszetmeel, Mascarpone, Grana Padano kaas (met ei-proteïne), zout, gistextract, peterselie, aromatische kruiden, aroma's, knoflook. Dit is de vegetarische variant. Risotto Kit Funghi Porcini. In 18 minuten moet het klaar zijn . Als ik zelf maak dan ben ik echt wel 45 minuten kwijt. En zelfs wel meer dan een uur .

De niet vegetarische variant (Risotto Kit Zafferano e Speck) bestaat uit: 1 zakje Arboriorijst, 200 gram. 1 potje risottosaus, 185 gram (water, room, spek (5%) (varkensvlees, zout, aroma's), worst (varkensvlees, zout, dextrose, specerijen, aroma's), Grana Padano kaas (met ei-proteïne), rijstzetmeel, boter, ui, zout, witte wijn, gistextract, saffraan (0,03%).

Op alle twee staat er een gerecht op. Ik heb alleen de vegetarische variant gekocht . Daar staat het recept Risotto met kastanje champignons en Parmezaansse kaas.
  • 1 kleine ui
  • 125 gr doperwtjes
  • 150 gr kastanje champignons
  • 30 geraspte Parmezaansse kaas

Bereiden
Snipper de ui en fruit in olijfolie. Snij de champignons in plakjes en bak deze in olijfolie bruin. Bereid risotto volgens de bereidingswijze. Meng als de risotto bijna klaar is de gefruite ui en champignons en de Parmezaansse kaas door de rijst. Breng het geheel op smaak met zout en peper
Je kunt altijd je eigen risotto eerst klaar maken en dan de ingrediënten er door doen

Geen opmerkingen: