vrijdag 9 februari 2007

Willems roerbakgerecht

Ik moest vandaag weer eens naar het ziekenhuis. Door de het gebruikelijke donderdagse weeralarm .Een vriend van me woont er vlak bij dus .Ik belde of koffie had . Ja, antwoordde hij maar je blijft ook even een hapje eten ouwe kookgek .Dan kan je mijn prutje ook even keuren .Om een uur of half vier ariveerde ik bij ze woning. Ik had een flesje rood mee genomen voor het eten. Maar na drie bakken koppen koffie .Ging het flesje open . Nou wat gaan we eten vroeg ik . Nou noem het maar Willems roerbak gerecht

Om een uur of zes dook hij de keuken in. Ik werd er uit gejaagd maar heb nog wel even een foto kunnen maken van de ingrediënten.

Willems roerbakgerecht Ingrediënten.

400 gr kipfilet
1 ui
1 zakje wokgroenten
1 zakje Hollandse wokgroenten
2 teentje knoflook
2 el ketjap manis
1 el atjar tampoer

Bereiding
Roer de bak het kipfilet en de ui. Doe de groenten erbij en roerbak dit even op een hoog vuur .Doe de ketjap erbij en roer dit even goed door .Draai het vuur laag en doe de atjar erbij en laat het even stoven .

Serveer het met rijst

Willem ik heb heerlijk gegeten

1 opmerking:

Anoniem zei

Willems roerbakgerecht lijkt mij erg lekker.
Ik hou erg veel van rijst.
Dus kom het ook eens bij mij klaarmaken.

Mineke