zondag 28 januari 2007

Toscaans brood uit de oven



Als ik tegenwoordig op visite ga neem ik geen bloemetje mee. Maar een Cake of Brood .
Zoals ik afgelopen zaterdag naar Purmerend ging. Ik had vrijdags een Toscaans brood gebakken . Ik heb er al meer over geschreven .

Even wat informatie over Toscane
Toscane (Italiaans Toscana,) is een regio in centraal Italië Het wordt vaak gezien als een van de mooiste delen van Italië. De oppervlakte van de regio Toscane neemt ongeveer een dertiende van het nationale territorium in beslag, oftewel 7,63%. Qua grootte staat de regio op de vijfde plaats, na Sicilië, Piëmont, Sardinië en Lombardije. Van de 1000 Italianen wonen er 61 in Toscane, 6,1% van de totale nationale bevolking. Wellicht was Toscane de regio waarin de Italiaanse Renaissance de beste resultaten behaalde. Onder leiding van de Medici’s maakte het toenmalige Groothertogdom Toscane een echte bloeitijd door. Het unieke artistieke erfgoed van deze regio bestaat onder meer uit architectuur, schilderkunst en beeldhouwkunst, die in tientallen befaamde musea verzameld zijn, zoals de Uffizi in Florence.Toscane staat ook bekend om de wijnen die er vandaan komen. Hiervan zijn de meest bekende: Chianti, Morellino di Scansano en Brunello di Montalcino. Verder heeft het 120 natuurreservaten. Belangrijke toeristische bestemmingen in Toscane zijn de steden Florence, Pisa, Luca, Maremma (in het Grosseto district), Crete Senesi, Crete Senesi, San Gimignano Volterra en Siena. Toscane stimuleert momenteel "agritoerisme" (Agriturismo), waarbij bezoekers op boerderijen verblijven.(bron Wikipedia)

Ik had deze keer in oven gebakken .Hij kwam er zo mooi uit.Ik vond het zonde om weg te geven .Ik had aan het deeg nog Italiaanse kruiden en geraspte kaas toegevoegd . Bij de laatste 5 min van het bakproces heb ik nog kaas en gebakken uitjes overheen gestrooid

Geen opmerkingen: