maandag 29 september 2008

Tomatenoep met courgette

Van het weekend was het weer tijd voor een soep. Ik heb zoveel tomaten uit me tuin .Ik dacht ik maak een heerlijke tomaten soep

Tomatensoep met courgette uit eigen tuin
Ingrediënten

  • 1 kilo tomaten
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 1 ui
  • 2 el selderij
  • 2el bieslook
  • 1 el peterselie
  • 2 el basilicum
  • 1 courgette
  • 4 blokjes groentebouillon
  • 1 liter water
  • 2 teentje knoflook

Bereiden
Ontvel de tomaten en snij ze door de helft Pel de ui en snipper hem .
Doe een klein beetje olie in een soeppan en fruit de ui en de geperste knoflook. Laat de tomatenpuree even mee fruiten .
Doe de tomaten er bij en laat het sudderen met een klein beetje water .Roer er goed door .Als de tomaten een prutje vormen haal het dan van ga er met de staafmixer zo dat het een gladde saus wordt.
Doe de liter water erbij en verpulver de bouillonblokjes er door. Doe de fijn geknipte kruiden erbij. Hou de basilicum apart. Laat het ongeveer 20 minuten sudderen Snij ondertussen de courgette in kleine blokjes. Doe die de laaste 5 minuten erbij samen met basilicum
Serveer het in een grote soep kom samen met gesneden stokbrood

1 opmerking:

Anoniem zei

lijkt me heerlijk maar ik heb geen tuin vol tomaten:) dus ...
Maar leuk om weer iets van je te horen.