dinsdag 22 april 2008

Rijst met groenten in chouw min saus en kerrie tofuplakken

In het weekend heb ik ook niet veel tijd meer. Nu heb ik maandags altijd vrij. Dan kan ik eens lekker wat maken. Het begint op pasta weer te lijken.Maar ik hou het nog even op rijst.Ik had trek in tofu en dan zie ik nu ook al niet zo in de pasta verdwijnen. Ik heb wat heerlijks gemaakt er mee

Rijst met groenten in chouw min saus en kerrie tofuplakken
Ingrediënten
200 gr rijst
1 zakje nasi mix
1 teentje knoflook geperst
1 zakje oosterse wokgroenten
1 blok tofu
1 zakje chouw min saus (Xenos)
3 el olie
1 el hot curry

Bereiden
Kook de rijst volgens de aanwijzingen. Strooi als het water kookt de nasi mix erin en kook de rijst hierin.
Snij het blok tofu door de helft. Snij van de ene helft 4 plakken af.Doe in een kom 2 el olie, de hot curry en de knoflook. Mix alles goed door elkaar en leg daar de plakken tofu in. Laat dat ongeveer een kwartiertje zo staan. Bak ze op een laag vuurtje mooi bruin Snij de andere helft van de tofu in reepjes.
Doe de resterende van de olie in een wok en verhit het.Roerbak de groenten ca 2 minuten.Doe de in reepjes tofu erbij en wok alles nog 2 minuten en doe dan de saus erbij

Doe de rijst op de borden en verdeel de groenten en de kerrietofu erover.

1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt goed!

En ik vind tofu ook meer bij rijst passen dan bij pasta, maar wie weet moet ik daar gewoon nog wat meer mee experimenteren!