dinsdag 19 februari 2008

Oma’s Pannenkoeken

Vandaag is het mijn jaardag.En vroeger mocht bij ons zeggen wat je wou eten.De laatste jaren vier ik met vrienden en vriendinnen en dan is het altijd naar een restaurant.Maar dit jaar valt alles een beetje ongelukkig en met me nieuwe baan die al weer een tijdje heb valt niet mee om iets te plannen. Vooral nu Naturalis 2000 er aan komt. Dat zijn stukken grond die door de EU aan gewezen als een beschermd gebied.En ook de Ecologische snelweg die ik voor Noord Holland doe.Snapt u dat ik beetje druk heb.Ik ga ook tot na het weekend weg.Me agenda is vol dus Tijd om te koken heb ik niet.
Maar ik dwaal af.We hadden het over eten met je verjaardag. Me beste vriendin die belde gisteren op of we nog gingen uit eten. Nou nee, ik heb vanavond nog een vergadering.Nou dan kook ik wat voor je riep. Wat wil je eten. Pannenkoeken zoals Oma ze maakte daar heb ik al een tijd trek in.

Dus hier komen ze.
Oma’s Pannenkoeken
Ingrediënten
  • 15 gr instant gist
  • 5 dl lauwwarme melk
  • 300 gr bloem
  • 1 ei
Bereiden
Los de gist op in de lauwwarme melk en meng het met de bloem en het ei tot er mooi glad beslag.
Laat het beslag afgedekt met een vochtige doek of folie rijzen op een warme plek.
Na een uurtje kan u gaan bakken

U kunt ze met kaas beleggen of gewoon met stroop, suiker of gewoon boter.

Dat is wat anders dan die magnetronpannenkoeken die in mijn ogen niet te knagen zijn. Dan maar wat meer werk dan een knopje indrukken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je verjaardag!
het water loopt in mijn mond. wat een heerlijke gerechten allemaal!

groetjes Mick