maandag 14 januari 2008

Spaghetti spinazie carbonara (Carbonara degli spinaci degli spaghetti)

Ik heb weer eens trek in pasta .Ik heb al een tijd niet gegeten door de feestdagen en andere drukke tijden .Waar ik ook trek in heb is spinazie . Ik vind het een heerlijke groenten alleen met de afwas blijf je spoelen . U merkt het al ik heb geen afwasmachine .Ik doe het nog met het handje .
Spinazie (Spinacia oleracea) is een snelgroeiende, eenjarige bladgroente die al vroeg in het voorjaar beschikbaar is. Het is een oude groente die voor het eerst in Perzië geteeld werd.
Het woord spinazie is afkomstig van het Perzische woord اسفناج Esfenaj. Spinazie groeit over de gehele wereld met uitzondering van de tropische gebieden. Hoewel spinazie al eeuwen geteeld werd in China bereikte de plant Europa pas in 12e eeuw met de komst van de Moren in Spanje. In de 16e eeuw was spinazie nog een nieuwigheid in Italië, maar wel al ingeburgerd in Engeland. Het eerste gebruik bleef beperkt tot laxeermiddel. Het laxeereffect is te danken aan het hoge oxaalzuurgehalte.

Spaghetti spinazie carbonara (Carbonara degli spinaci degli spaghetti)

Ingrediënten
  • 2 grote uien
  • 3 teentje knoflook
  • 300 gr spaghetti
  • 1 pak tofu reepjes gekruid
  • 2 el olijfolie
  • 1 pak spinazie à la crème
  • 100 gr geraspte parmazaanse kaas

Bereiden
Bereid de spaghetti zoals aangegeven Als de spaghetti kookt doe er dan 1 el olijf bij. Pel en snipper de ui en de knoflook
Verhit de olijfolie in een pan en fruit de ui, knoflook en de tofureepjes op een matig vuur .
Giet de spaghetti af en doe het terug in de warme pan .Roer de spinazie door spaghetti op een laag vuur door de spaghetti. Roer de ui tofu mengsel door de spaghetti.
Serveer de pasta in diepe borden en verdeel de geraspte kaas er door

Geen opmerkingen: