donderdag 10 januari 2008

Marokkaanse couscous met verse kruiden

Gisteren was ik bij me Turkse groenteman .Heerlijk ik lijk dan wel Pierre Wind overal aan ruiken, Bij het afreken zag ik gemaakte couscous liggen .Potjandorie, wat zag het lekker uit. Het water liep me de mond uit .Het is lekker bij de kerriespruiten .

Marokkaanse couscous met verse kruiden

Ingrediënten
  • 2 limoenen
  • 500 ml groentebouillon (van tablet)
  • 50 g boter
  • 3 eetlepels vloeibare honing
  • 400 g couscous
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 2 sjalotten, fijngesneden
  • peterselie (30 g), fijngesneden
  • verse munt (15 g), fijngesneden
  • verse koriander (15 g), fijngesneden
Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 ºC. Boen 1 limoen schoon, rasp er 2 theelepels groene schil af en pers daarna beide limoenen uit. Breng de groentebouillon met de limoenrasp, de boter en de honing aan de kook. Doe de couscous in een ovenschaal, schenk de honingbouillon erbij en laat de couscous in 15-20 minuten gaar worden. Neem de couscous uit de oven en laat hem even afkoelen. Schep de couscous om met het limoensap, de olie, de sjalotten en de fijngesneden kruiden. Breng op smaak met zout en peper.

1 opmerking:

Anoniem zei

He Robert eindelijk weer foto`s .
Zat me bij de spruitjes al nate denken hoe dat eruit zou zien!

Ziet er lekker uit !

Blijf kijken op je blog hoor al reageer ik de laatste tijd niet zo vaak meer maar, kijk toch.
Gr gipskruit