zondag 2 september 2007

Klein rijsttafeltje

Meestal is zondag hier een rust dag en als ik dan honger krijg dan ga ik ergens een vorkje prikken Maar vandaag had ik zo iets ik ga lekker koken .Ik kom er gewoon niet aan toe en is het is toch een hobby van me .

Voor vanavond had ik een om een klein rijsttafeltje

Klein rijsttafeltje

Ingrediënten

  • 250 gr rijst
  • 1 ui
  • 1 zakje nasi kruiden
  • 2 kippenpoten
  • 1 boemboe babi ketjap
  • 300 ml water
  • 1 winterwortel
  • 100gr sugersnaps
  • 100 gr kastanje champignons


Bereiden
Kook de rijst als aangegeven en strooi de nasikruiden in het water .
Snij de winterwortel in de lengte door midden en snij er dan plakjes van .Snij de champignons door de helft. Als je een stoommachine heb stoom ze dan daarin 10 min alles net beetgaar .Anders hang je boven de rijst in een mandje ..
Snipper de ui. Doe olie in een grote koekenpan waar de kippen poten in kunnen .Anders snij je het dijstuk er af en dan heb je gelijk voor 4 personen .Bak de ui glazig .Doe de kippenpoten erbij en de boemboe. Fruit het even en doe er dan 300 ml water bij. Draai het vuur terug naar klein en laat alles sudderen toe de kip gaar is .
Verdeel de rijst over de borden .Doe aan de ene kant de kip en op de andere kant de groenten .Geef er wat kroepoek bij en strooi gebakken uitjes over de rijst
Salamat Makan

Geen opmerkingen: