donderdag 16 augustus 2007

Ritja Ritja

Ik was vandaag laat thuis en dan moet je nog koken .Ik heb nog niet het ritme om echt een heerlijk menu te maken .Het zit nog niet in me hoofd .Ben eigenlijk nog een beetje vakantie aan het vieren. Ik eet geen vlees waar 4 poten onder heb gezeten .Ik zag nog dat ik een kippenpoot in de vriezer had liggen. Die gaat er aan vanavond dacht ik. En ik had nog rijst over van gisteren .Maar een kale kippenpoot is dus ook niks .In me back-up zag ik dat ik nog iets had liggen .
Het recept is voor 4 personen .

Ritja Ritja Ingrediënten
  • 1 hele kip of 4 kippenpoten
  • 2 uien
  • 1 zakje boemboe Ritja Ritja (toko Lien)
  • 2 el zonnebloem olie
  • 300 ml water

Bereiden

Snij de kip in 4 delen. Pel de uien en snipper ze
Verhit de olie in een grote koekenpan .Fruit de ui glazig .Doe de kipdelen in de pan .Braad ze even aan alle kanten aan. Doe de boemboe erbij en fruit die heel even aan dat alles los komt . Doe het water er bij. En laat dan even sudderen tot de kip gaar is
Verdeel de rijst over de borden en geef iedereen een stuk kip Doe de saus in een kom en dan kan iedereen zelf pakken .Het is een pikant gerecht

Geen opmerkingen: