vrijdag 3 augustus 2007

Bloemkool curry met groenteballetjes

Ik was een paar dagen weg .Nu weer thuis kan ik gelukkig weer achter me eigen fornuis koken. Het eten dat je zelf maakt is altijd lekkerder dan waar je bent. Ik was een paar dagen op een seminar voor me werk en al zeg je dat vegetariër bent dan krijg je toch vlees op je bord .Dit gerecht heb ik al een keer gemaakt maar er zat toen ei in .En ook met ontbijt kon ik kiezen of een gekookt ei of kaas .U snapt het al de eieren zitten me tot hier .In plaats van eieren heb ik groenteballetjes erin gedaan

Bloemkool curry met groenteballetjes

Ingredienten
  • 250 gr rijst
  • 1 bloemkool
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 2 eetlepels olie
  • 1 eetlepel kerriepoeder
  • 2 theelepels chilipoeder
  • 1 eetlepel bloem
  • ½ Kruidenbouillontablet
  • 2 dl volle yoghurt
  • 2 eetlepels gebakken uitjes
  • 1 schaaltje groente balletjes
Bereiden
Kook de rijst zoals op de pak staat aangegeven .Doe 5 minuten voor het einde wat kruiden erbij.(bieslook, dragon of naar keuze)
Was de bloemkool en verwijder de stronk. Snijd de bloemkool in kleine roosjes. Maak de ui en de knoflook schoon en snijd het klein.
Verwarm de olie en fruit hierin de ui en de knoflook glazig. Voeg de bloemkoolroosjes, de kerrie en het chilipoeder toe en bak dit enkele minuten mee.
Meng de bloem aan met wat water. Doe 1 dl water met de bouillontablet, de yoghurt en het bloempapje bij de bloemkool en laat dit nog ± 5 minuten zachtjes sudderen tot de bloemkool gaar is. Schep de groente balletjes er door en warm het geheel goed door.
Strooi de gebakken uitjes over de bloemkool.

Geen opmerkingen: