dinsdag 24 juli 2007

Vegetarische andijvie stampot

Vandaag eens aan de Hollandse pot. Van me andijvie had ik twee kleine kropjes gerooid.Verser en biologische kan het niet .Lekker hoor als je af en toe zo wat aan je tuin kan trekken .Vanmorgen zeiden ze al tegen me proef mij. Nou ze hebben hun zin gekregen

Vegetarische andijvie stampot

Ingrediënten
  • 500 gr aardappels (kruimig)
  • 1 ui
  • 1 bakje champignons
  • 50 g boter
  • 1 eetlepel kerriepoeder
  • 1 schaaltje Tivall groenten balletjes
  • 250 ml melk
  • 2 kleine kropjes andijvie
  • 1 teentje knoflook uit de knijper
  • 50 gr geraspte Parmezaanse kaas

Bereiden
Aardappels schillen, wassen, in kleine stukken snijden en in 20 minuten gaar koken. Ui pellen en snipperen. Champignons in plakjes snijden. In braadpan boter verhitten. Ui, knoflook en kerriepoeder 3 minuten fruiten. Balletjes toevoegen en 3 minuten meebakken. Champignons toevoegen en 5 minuten bakken. Melk verwarmen. Van aardappels met melk puree maken. Andijvie snijden .Andijvie en parmazaanse kaas erdoor roeren en goed doorwarmen. Stamppot met zout en peper op smaak brengen en met balletjes en champignons serveren.

1 opmerking:

Gabriella zei

Hallo Robert,

Ik heb je blog via Culinaire 50 gevonden. En ik ben er erg blij mee! Ik ben zelf ook een blogger en lang op zoek naar lekkere Hollandse maaltijden.
Stampoten zijn erg lekker en dit andijvie stampot is absoluut nieuw voor mij.
Groetjes,
Gabriella

www.gabriellaskeuken.blogspot.com