donderdag 19 juli 2007

Roberts maaltijd zomersoep

Het leukste kookprogramma op de tv vind ik Mcdonalds Kitchen .Dat is ook de enige kok die kookt op de tv .Als je kijkt naar Gordon”Fucking”Ramsey die heb ik nog geen aardappel zien koken. Dat geld ook voor Herman de Blijker .De enige die nog ziet koken in Jami Oliver . Maar Andy Mcdonald kookt zoals je het hoort met passie en Humor .En ook de gerechten die hij kookt is mijn stijl Lekker vegetarisch. Bij mij wel glipt er wel eens visje of een kip tussendoor glippen .De recepten zien er heerlijk uit .
Ik heb nog geen tijd gehad om er een te maken . Maar ik denk dat eens de keuken in duik en zeker de Thaise soep maak
En dan ze keukenhulpje Bas Westerweel .Die loopt meer te snaaien dan hij helpt .Of hij komt met meest lachwekkende ingrediënten aan .Zoals een pak slamix .Ik gebruik het ook wel eens maar dat is omdat ik nooit van die grote porties maak. Maar bij een echte Chef hoef je daar niet mee aan te komen Een beetje door Mcdonald geïnspireerd heb ik een zomersoep gemaakt.

Roberts maaltijd zomersoep

Ingrediënten
  • 1 ui gesnipperd
  • 1 teentje knoflook gesnipperd
  • 1 el olie
  • 1 prei
  • 1 tl bieslook
  • 1 tl franse dragon
  • 2 tl snijselderij
  • 2 tl peterselie
  • 2 worteltjes
  • 1 rode paprika
  • 1 rode peper
  • Handje vol sperziebonen
  • 1 blokje groentebouillon
  • 1 liter water
  • Zout en peper

Bereiden
Verhit de olie in een grote pan .Laat de ui en de knoflook zachtjes fruiten tot ze glazig zijn .Snij de prei in ringen. Snij de worteltjes in plakje Maak het pepertje schoon .Haal de pitjes er goed uit en snij het in kleine ringetjes .Hak de kruiden fijn. Als het uimengsel glazig doe dan het water in de pan en het bouillonblokje .Laat het goed oplossen .Doe dan de groenten en kruiden erbij.Snij de paprika in blokjes en doe die erbij. Maltijd Laat het een uur trekken op een zacht vuurtje of oliestelletje. Snij de sperziebonen door de helft en doe die de laatste 5 minuten erbij. Maak het op smaak met wat zout en peper

Geen opmerkingen: