vrijdag 6 juli 2007

Orak Arik

Ik had nog nasi over van gisteren .En het blijft maar regenen heb ik eens gezocht in me recepten boekjes Deze komt van Conimex .Het lijkt me lekker en ook de sperziebonen moeten op. .Volgende week gaan aan de pasta

Orak Arik

Ingrediënten
  • 500 gr gemengde groenten (Chinese, spits of witte kool, dunne sperziebonen, taugé prei, uien, paprika) of:
  • 1 klein zakje nasi groenten,
  • 1 ui
  • 200 gr sperziebonen
  • 2 el olie
  • 2 tl sambal
  • 3 el ketjap manis
  • 3 eieren
  • 1 mespuntje knoflookpoeder
  • 1 mespuntje serehpoeder

Bereiden
Maak de groente schoon, snij de groenten(behalve de taugé ) in kleine reepjes of kleine stukjes.
Verhit de olie in de wok en voeg de groenten in tweeën toe .Laat alles onder wokken ongeveer 3 minuten bakken .Schuif de groenten aan de zijkant van je wok Fruit de sambal in de olie en voeg de ketjap toe.Laat alles even doorkoken .Roer de eieren in kom los. Klop er 3 el water door, de knoflook poeder en de serehpoeder. Schenk het eimengsel bij de kokende ketjap. Roer alles goed door zodra de eieren gestold zijn .Roer even alles goed door Doe alles in een voorverwarmde schaal.
Verdeel de rijst over de borden .Zet de schaal erbij zodat iedereen wat kan pakken

1 opmerking:

Unknown zei

Dag Robert,

Ben per ongeluk op je website gekomen en zou je graag een tip willen geven.

Om te beginnen, moet je alles waar Conimex op staat met een enorme boog uit je keuken donderen en er nooit nog enig product van Conimex in laten!!!

Zo, voortaan doe je je Indische en Chinese boodschappen alleen nog in echte Chinese toko's of Indische winkels.

Als je kookboeken gebruikt, prima, maar gebruik voor de Indische keuken alleen kookboeken van mensen die er echt verstand van hebben!!! Dus beslist niet van een verdwaalde hobbykok die nog nooit in Indonesië is geweest.

Conimex ketjap bijv., is veredelde maggie!!!
Ketjap van bijv. het merk kaki tiga (drie benen) is echte ketjap en smaakt verrukkelijk. Probeer het maar en zo zijn er tig producten te noemen.

Nou, ik wens je nog veel succes toe bij het kokkerellen.

Oh ja, nog wat Robert, het is mijn huis of m'n huis, maar NOOIT me huis en me tuintje en me eten.

Vriendelijke groet,

Hans Crooy