donderdag 5 juli 2007

Italiaans Zomerbrood

Het Catalaanse brood was op. Het was ook niet zon groot brood .Maar om nu naar de super te rennen en daar brood te gaan halen daar heb ik geen zin meer in.
En omdat ik de regen nu echt zat ben .Heb ik een Italiaans zomerbrood gebakken .Ik heb me wel gemakkelijk gemaakt. Ik heb een pak wit broodmix gekocht.Ik wou het voor 12 uur klaar hebben .
Maar ik heb van allerlei lekkers in gemikt.

Italiaans Zomerbrood

Ingrediënten
  • 1 pak broodmix voor witbrood
  • 2 tl provinciale kruiden
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 2 tl knoflook poeder
  • 2 tl uienpoeder

Bereiden
Doe de mix in een grote kom. Doe de tomatenpuree, de kruiden in de maatbeker .En vul het af met lauwwater tot de aangegeven hoeveelheid water zoals is aangegeven is op het pak.
Kneed er een mooi elastisch deeg van .Volg de aanwijzingen op het pak met het rijzen .
Na de rijs in een ingevet broodblik doen . Bestrooi het voor dat de oven ingaat met geraspte parmaneese kaas Bak het af .Het is gaar als je op de onderkant klopt en klinkt hol.

Dit brood kan ook gebakken worden in de BBM

Geen opmerkingen: