dinsdag 31 juli 2007

Groente risotto

Omdat ik nog van die gele wortel had en wortels kun je niet lang bewaren en de 2e pluk van sperziebonen ook meer was ik verwacht had .Heb ik een heerlijke risotto gemaakt .Zelf ben ik daar geen echte kei in om risotto te maken . Maar deze was redelijk gelukt vond ik zelf

Groente risotto

Ingrediënten
  • 300 gr risotto rijst
  • 1 ui
  • 2 teentje knoflook
  • 15 gr gedroogde Italiaanse paddenstoelen
  • 1 rode paprika
  • 200 gr sperziebonen
  • 1 gele wortel
  • 1 blikje artisjokken

Bereiden
Laat de paddenstoelen wellen en kook ze dan 15 min.Bewaar het kook vocht .Pel de ui en snipper hem Maak de knoflook schoon en snipper hem .Maak de sperziebonen schoon en kook ze 5 minuten in het kookvocht. Bewaar ook dit kookvocht. Maak de paprika schoon en snij het in blokjes .Snij de wortel in kleine plakjes .Laat de artisjokken uitlekken .
Doe een el olie in pan en laat de rijst even fruiten .Doe er dan 500 ml van het kookvocht bij. En laat het dan ongeveer sudderen op een laag vuurtje .
Verhit in een koekenpan een el olijfolie laat de ui en de knoflook even fruiten . Doe dan de wortel en sperziebonen erbij.Laat die ongeveer 5 minuten meebakken .Dan de uitgelekte artisjokken en paprika erbij en laat het even sudderen . Als de risottorijst bijna gaar is doe dan het groentemengsel erbij en roer het even goed door elkaar. Laat de rijst gaar worden en serveer het meteen .

Geen opmerkingen: